1. Endringer siden forrige versjon
-
2. Hensikt og omfang
Hensikten med retningslinjen er å kvalitetssikre en god avslutning for arbeidet i Home-Start ved nedleggelse av en avdeling.
3. Ansvar
Drifter har ansvaret for nedleggelsen av sin lokale Home-Start avdeling.
Arbeidsoppgaver knyttet til nedleggelse kan delegeres til koordinator.
Home-Start Norge skal motta skriftlig dokumentasjon på hvordan drifter ivaretar denne prosessen.
4. Fremgangsmåte
Kommunikasjon ved opphør av avdeling
- Drifter skal underrette Home-Start Norge på et så tidlig tidspunkt som mulig, og senest 6 mnd før en avdeling er tenkt avsluttet.
- Familiekontaktene i avdelingen skal få informasjon om at virksomheten avsluttes i god tid før dette trer i kraft.
- Familiekontaktene skal få støtte fra koordinator, ev. drifter, til å avslutte sine oppdrag i familiene.
Informasjon og data
- Hvis en avdeling legges ned, skal all data og informasjon som tilhører konseptet Home-Start makuleres / sendes tilbake til Home-Start Norge. Alle personopplysninger til familier og familiekontakter ligger i CRM systemet, og anonymiseres etter gjeldene databehandleravtale.
- Avdelingen skal levere årsrapport for siste virksomhetsår til Home-Start Norge.
5. Definisjoner
- Familiekontakt er en frivillig som har blitt godkjent iht. gjeldende krav